07 czerwca 2018

Na temat innowacji technologicznych i społecznych wspierających HR w pozyskiwaniu młodych pracowników dyskutowano podczas konferencji „Wyzwanie Millenium” zorganizowanej przez PwC Polska, Fundację Rozwoju Talentów oraz Forum Młodych Lewiatan.

 

Przedstawiciele pokolenia Y, czyli tzw. „millenialsi” stanowią spore wyzwanie dla pracowników zarządzających zasobami ludzkimi w firmach. Inne podejście do życia, inne oczekiwania i motywacje czy też odmienny sposób komunikacji sprawiają, że HR-owcy muszą uczyć się nowych sposobów dotarcia do młodych potencjalnych pracowników.

 

Próbą odpowiedzi na te kwestie oraz lepszego poznania najmłodszego pokolenia pracowników była konferencja „Wyzwania Millenium”. Podczas pierwszego wystąpienia omówiono przykłady wykorzystania sztucznej inteligencji w procesach rekrutacyjnych. Wskazano obszary, w których warto korzystać z pomocy algorytmów, a także te gdzie trudno zastąpić człowieka. Zaprezentowano również stworzone przez firmę PwC Polska narzędzie o nazwie MatchBeta, które pomagać ma młodym ludziom bez doświadczenia w planowaniu kariery zawodowej. Podstawy teoretyczne narzędzia (w tym pytania testowe) zostały opracowane przez specjalistów z Uniwersytetu SWPS. Test MatchBeta analizuje podobieństwa odpowiedzi studentów do tych, udzielonych przez profesjonalistów, czyli osoby już pracujące. Narzędzie cały czas się uczy – otrzymuje nowe informacje, przetwarza je i wykorzystuje w przyszłości. Twórcy zaprojektowali je głównie z myślą o studentach, ale jak twierdzą, może być ono pewną pomocą już dla osób do 16. roku życia.

 

Druga prelekcja poświęcona była prezentacji trzech innowacji społeczno-technologicznych wypracowanych przez Fundację Rozwoju Talentów. Pierwsza to „Model komunikacji”, czyli zbiór praktycznych wskazówek, zasad postępowania, narzędzi i sposobów formułowania komunikatów w taki sposób, aby skutecznie docierały do młodych osób. Co ważne rozwiązanie to zostało już sprawdzone w praktyce podczas promocji jednego z wydarzeń organizowanych przez Fundację i jak udowadniali jej pracownicy na konkretnych liczbach, model działa. Drugą innowacją, którą zaprezentowano, była porównywarka ofert pracy. Rozwiązanie dobrze znane np. ze sklepów internetowych przeniesiono na grunt rynku pracy. Porównywarka ma za zadanie pomóc kandydatowi w wyborze najkorzystniejszej oferty pracy czy stażu poprzez jasne zestawienie ofert według z góry ustalonych kryteriów. Rozwiązanie jest szczególnie przydatne w sytuacji dużej liczby ofert pracy na takie samo lub podobne stanowisko. Porównywarka jest cały czas rozwijana zgodnie z sugestiami, jakie spływają od jej uczestników. Z kolei ExcelDay to trzecia innowacja przedstawiona przez Fundację Rozwoju Talentów. Wydarzenie, które odbywa się jednego dnia w roku w kilku miastach w Polsce – na uczelniach oraz w firmach, stanowi odpowiedź na potrzebę doszkalania młodych osób z obsługi programu Excel, niezbędnego w pracy na wielu stanowiskach w wielu branżach. I to właśnie do promocji ostatniej edycji tego wydarzenia Fundacja wykorzystała wypracowany wcześniej „Model komunikacji”.

 

Po obu wystąpieniach zmieniła się nieco formuła z prelekcji na moderowany panel dyskusyjny, podczas którego przedstawicielka Biuro Karier Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu oraz firmy Grant Thornton prezentowały na własnym przykładzie dobre praktyki współpracy biura karier z pracodawcą. Podobnie jak we wcześniejszych wystąpieniach również tutaj podkreślono rolę budowania długotrwałych relacji opartych na autentyczności i wzajemnym zaufaniu.

 

W kolejnej części konferencji przyszedł czas na wykazanie się aktywnością ze strony jej uczestników, a posłużyły temu warsztaty. Ich temat stanowiły działania jakie może, a nawet powinien, podejmować HR, aby kształtować rynek przyszłych pracowników dopasowanych do potrzeb biznesu. Uczestnicy mieli za zadanie przypisać konkretne aktywności ze strony firm skierowane do młodych osób na wszystkich szczeblach ich edukacji, czemu towarzyszyła ożywiona dyskusja.

 

Konferencję zakończyło podsumowanie i zaproszenie do udziału w przyszłych inicjatywach organizowanych przez Fundację Rozwoju Talentów.

 

Galeria zdjęć  

„Wyzwanie Millenium” – konferencja 5.06.2018r.
Przedstawiciele CWRKDiZ w Poznaniu na konferencji wyzwanie milenium

   Aktualności

   Strona główna

Organizacja

   Ogłoszenia

   Konferencje i szkolenia

   Analiza

    Galeria

Kontakt

Przycisk

 

Konferencje i szkolenia

Znajdź nas  na

Newsletter

  1. pl
  2. en
  3. de

 Aktualności

 Organizacja

Ogłoszenia

Konferencje i szkolenia

Analiza

Galeria

Kontakt

 Strona główna